Mijn aanpak

Hoe schrijf je (betere) teksten?
Ken je dat? Je hebt net een stuk tekst gelezen en je hebt géén idee wat er staat. Dus lees je het nog een keer, maar ondertussen raak je alweer afgeleid. Hoe dit komt? Het verhaal doet je niets. Teksten moeten leven. Zelfs de meest informatieve tekst hoeft nooit saai te zijn, zolang de tekst jouw boodschap maar sterk vertelt. Wanneer je iets vertelt wil je dat mensen naar je luisteren, overtuigd raken van je verhaal, meegaan in je anekdote. Of het ultieme doel: jouw verhaal navertellen. Met tekst is dat niet anders. Ik wil dat mensen geraakt worden wanneer ze een tekst van mij lezen. Dat ze gniffelend door een artikel of website scrollen, of geïnteresseerd blijven lezen terwijl ze heen en weer hossen in de trein of tram. Thuis komen en zeggen “wat ik vandaag toch gelezen heb!”. Dat gebeurt alleen als je mensen weet mee te nemen in je verhaal.

Jouw boodschap uitpakken als een cadeautje
Het begint met dat je iets te vertellen hebt, dat kan van alles zijn. Ik stel daar dan vragen over. Wie is je doelgroep? Wat wil je vertellen? Waarom wil je dat vertellen? Samen achterhalen we zo de kern van jouw boodschap. Mijn aanpak is dus persoonlijk en verdiepend.

Teksten op maat
Hierdoor is teksten schrijven altijd maatwerk. Waar ik voor de ene opdracht onderzoek moet doen naar een bepaald onderwerp, hoeft dat voor de ander helemaal niet. Daarmee valt er dus ook geen vaste tijdsindicatie te geven, dat hangt af van het soort en de hoeveelheid tekst. Hierbij gaat het vooral om het managen van verwachtingen, ik zorg ervoor dat we deze altijd naar elkaar uitspreken. Deze verwachting zet ik om in een offerte, zo weten we allebei waar we aan toe zijn. Heb je iets leuks voor me? Neem contact met me op.

Opdrachten op basis van uurtje-factuurtje of op basis van het aantal woorden zijn aan mij dus niet besteed.