Communicatie advies

Easy reading, is damn hard writing | - Nathaniel Hawthorne

Advies

Soms heb je extra handen nodig, soms een frisse blik. Ik bied beiden als communicatieadviseur. Ik geef praktisch advies en steek ook graag mijn handen uit de mouwen door teksten te schrijven en/of mee te denken over vormgeving.

Echt goede teksten

Klinkt misschien als een open deur, maar mijn favoriete quote is niet voor niets “easy reading is damn hard writing“… een goede tekst schrijf je niet zomaar.

Interim

Ik gebruik mijn creativiteit om anderen in beweging te krijgen en te inspireren. Met een pragmatische houding adviseer ik over de strategie en uitvoering.

Frisse blik

Een ander perspectief op je bedrijf of onderwerp kan helpen tot nieuwe inzichten of zelfs kansen te komen voor de communicatie of aanpak.

"Kimberly gaat zeer goed voorbereid aan de slag en zorgt dat de boodschap die je als organisatie wilt overbrengen altijd centraal staat."
Managing Partner
Duuw Scale-Up People

Wil je eerst weten hoe ik schrijf?

Advies


Mijn specialisaties

Naast tekstschrijver en communicatiespecialist, ben ik ook verandermanager en bedrijfsstrateeg. Veel van wat ik daar geleerd heb neem ik mee in mijn werk als zzp’er. Of je nu woorden wil geven aan je bedrijfsstrategie (corporate storytelling), intern over de koerswijziging wil communiceren of de service van het KCC wil verbeteren: ik help je daarbij.

 

Verandermanagement

Een verandering is nooit makkelijk. Sterker nog: negen van de tien keer krijg je weerstand. Goede communicatie is bij elke verandering van onschatbare waarde. Ik ga in gesprek met jou, je team of medewerkers en haal het onderste uit de kan. Zo zorg ik ervoor dat er een passende (communicatie)strategie komt.

Storytelling

Ik ben ervaren in het toepassen van storytelling in het bedrijfsleven en maak van alles een goed verhaal. Ook bij onderwerpen die bijvoorbeeld politiek gevoelig liggen. Ik heb veel aandacht voor de zogenaamde ‘softe kant’. Communicatie is mensenwerk, dus ik streef naar maximaal draagvlak bij de doelgroep.

 

Klantreis en persona’s

Als verandermanager heb ik geleerd de reis van de klant in kaart te brengen én te gebruiken om de communicatie te verbeteren. Persona’s zijn archetype klanten die je op tal van manieren kunt gebruiken, bijvoorbeeld om je communicatie op af te stemmen.

Voor dit soort onderwerpen kun je bij mij terecht:

  • Interim opdrachten
  • Verandermanagement / innovatie
  • Interne communicatie
  • Klantreizen en persona’s
  • Beleidsdocumenten
  • Advies en strategie
  • Contentcreatie en redactie
  • Leesbare juridische teksten
  • Eenvoudige teksten (B1 of B2 niveau)
  • Creatieve teksten (interviews, portretten, verhalen)
"De brainstormsessie die Kimberly organiseerde was een succes, het hielp ons tot de kern van het verhaal te komen. Iedereen was daarna enthousiast om ermee aan de slag te gaan."
Financieel Manager
Windunie

Wil je eerst kennismaken?

Je kunt mij altijd een bericht sturen, geheel vrijblijvend.

Ik weet het, ik weet het. Niemand houdt van cookies (behalve misschien chocolate-chip), maar deze website maakt er wel gebruik van. Als je doorgaat met het gebruiken van deze website, ga ik er vanuit dat je ermee instemt.  Meer info